JAK PRZYGOTOWAĆ I PRZEPROWADZIĆ ZBIÓRKĘ FINANSOWĄ!

JAK PRZYGOTOWAĆ I PRZEPROWADZIĆ ZBIÓRKĘ FINANSOWĄ!

Realizowanie zbiórki finansowej zwiększa zainteresowanie Twoją firmą, Twoją osobą oraz Twoją działalnością. Podczas prowadzenia zbiórki pojawiają się zaproszenia z mediów i inne nieprzewidywalne sytuacje, którymi trzeba się na bieżąco zająć dlatego etap przygotowań jest bardzo ważny.

W tym artykule podzielę się z Tobą doświadczeniem wynikającym z przeprowadzenia wielu zbiórek finansowych w internecie, które realizowałem w latach 2012 – 2018 a który całkowity obrót wynosił 280 tys. zł.

ZAPROJEKTUJ FABUŁĘ TWOJEJ AKCJI ZBIÓRKOWEJ

Główny czynnik sukcesu to fabuła Twojej akcji oraz pierwsze z czym spotykają się potencjalni partnerzy finansowi czyli tytuł lub nagłówek akcji. Istnieją tematy które bardzo silnie przyciągają uwagę i można wokół nich zrobić dużą organizację.

Jest też wielu działaczy, którzy zajmują się niszowymi lub nieprzyciągającymi uwagi tematami i mimo, że nie brakuje im umiejętności prezentacji czy umiejętności foundrisingowych nie odnoszą sukcesu.

Główne założenia fabularne Twojej akcji to:
1 postać główna, (kto jest postacią główną?)
2 cel, który ta postać chce osiągnąć, (wyznacz cel)
3 przeszkody stojące na drodze do realizacji celu, (wypisz, udokumentuj, narysuj, nagraj, udowodnij)
4 partnerzy, którzy pomagają w pokonaniu tych przeszkód (Twoi darczyńcy)

Niech cel, który chcesz zrealizować będzie przydatny dla Twoich partnerów. Tak, niech będą w jakiś sposób z nim związani lub niech w ich interesie leży realizacja tego celu.

Niech Twój cel będzie ograniczony czasowo, to zawsze zwiększa prawdopodobieństwo sukcesu akcji.

Weź pod uwagę to, że kierujesz swój przekaz to różnych osobowości. Więc uświadom sobie, że znajdą się osoby, które zdecydowały się na przekazanie wpłaty ponieważ zasugerowali się obrazkowym i emocjonalnym opisem Twojej fabuły, są także inni, którzy zareagowali na statystyki, techniczne fakty i wklejone faktury uwiarygadniające Twoją zbiórkę.

Opis akcji musi mieć sens, wyprzedzać zastrzeżenia potencjalnego partnera i przedstawiać sensowne, wiarygodne i związane z Tobą i Twoją historią “DLACZEGO”. A więc DLACZEGO realizujesz to co realizujesz?

PRZYGOTOWANIE GRAFICZNE I FILMOWE

Każda akcja zbiórkowa i jej fabuła osadzona jest w jakimś świecie związanym z celem głównym. Aby zaprojektować charakter graficzny dobrze jest użyć do tego celu aplikacji/narzędzia: Pinterest.

Jest to narzędzie dzięki któremu możesz stworzyć tak zwaną tablicę do której dodasz zdjęcia określające charakter Twojej organizacji lub celu, który chcesz osiągnąć.

Kolory, cienie, światła, kształty, charaktery, czas i dynamika obrazu to wszystko pośrednio będzie bardzo znaczące dla odbiorcy i może stać się czynnikiem decydującym o dokonanej wpłacie.

A więc, stwórz tablice w aplikacji Pinterest lub stwórz na Twoim komputerze folder ze zdjęciami znajdującymi się w przeglądarce Google po to abyś uświadomił lub uświadomiła sobie jak wygląda graficznie to co tak właściwie chcesz przekazać jeśli chodzi o obraz. Dzięki temu szybciej i konkretniej wyjaśnisz Twojemu grafikowi i edytorowi video jakie filmy i grafiki chcesz od nich otrzymać.

UPORZĄDKUJ MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

Każda akcja realizowana w internecie ma pewne etapy. Dobrze abyś zanim ruszy cała akcja uświadomił sobie te etapy i przygotował treści do publikacji, z treści stworzył posty, które będą publikowane w odpowiednich odstępach czasowych.

Oto etapy:[Zapowiedzi akcji] [Rozpoczęcie akcji] [Podtrzymywanie uwagi] [Zapowiedzi Finału] [Wielki Finał] [Zakończenie] [Podziękowania]

Wypełnij te etapy treścią fabularną, treścią techniczną, artystyczną, graficzną oraz wideo tak aby posty, które opublikujesz w tych etapach były różnorodne i docierały do każdego w prosty i jasny sposób tłumacząc i kierując odbiorcę linkiem na stronę na której znajdują się Twoje formularze płatnicze.

Zanim jednak zaczniesz publikować posty dotyczące Twojej akcji przygotuj swoje media tworząc grafiki cover-foto na facebooku i youtubie, okładki filmików i grafiki i filmiki do przyszłych postów. Zbuduj i przygotuj arsenał zanim ruszysz do boju.

Zaprojektowane posty umieść w wygodnym dla Ciebie lub dla Twojego pracownika miejscu a najlepiej jak byś od razu zaplanował je do publikacji używając do tego odpowiednich narzędzi: Creator Studio w facebooku lub Hootsuit.

USTAL CEL DO KTÓREGO SKIERUJESZ RUCH INTERNETOWY

Ustal miejsce do którego kierujesz ruch w internecie. Najlepiej aby była to strona z formularzami płatniczymi taka jak ta:

rosinski-crm.com
hope4street.pl
fundacjatwojapasja.pl

Niech każde Twoje medium, post, filmik w wyraźny sposób komunikuje tą stronę i link do niej prowadzący.

INWESTYCJA W PŁATNĄ REKLAMĘ W FACEBOOK ADS I GOOGLE ADS

Ten element jest ryzykowny ponieważ wiąże się z inwestycją w reklamę oraz z ciągłymi aktualizacjami narzędzi reklamowych Facebook Ads i Google Ads, które trzeba na bieżąco śledzić. Jest to uciążliwe dla większości przedsiębiorców czy twórców, którzy początkowo nie mają zamiaru prowadzić agencji reklamowej.

Nie zmienia to jednak faktu, że płatna reklama prowadzona w odpowiedni sposób zwiększy zasięg Twoich postów a więc bez wątpliwości warto w nią inwestować.

W internecie jest wiele ciekawych miejsc gdzie możesz nauczyć się tworzyć reklamy.

Również jako zespół Ecomercy możemy zająć się tym obszarem za Ciebie.

ZBUDUJ GRUPĘ PARTNERÓW PROMOCYJNYCH

Zrób listę wszystkich zaprzyjaźnionych ludzi posiadających zasięgi w internecie. Ludzi, którzy posiadają strony internetowe, blogi, fanpage, grupy na faceboku, listy mailingowe, kanały youtube, instagramy i stwórz z nich wspólny front.

Może zgodzą się abyś stworzył z nich grupę na messengerze gdzie w mało inwazyjny sposób zachęcisz ich do opublikowania lub udostępnienia Twojego przekazu na ich mediach. A może lepiej będzie jeśli skontaktujesz się z każdym z nich bezpośrednio, pojedynczo.

Zachęć ich aby ustawili sobie na własnych fanpagach Twoją grafikę cover-foto. Jest wiele możliwości i kreatywnych rozwiązań i pomysłów związanych ze współpracą z partnerami. Bez wątpliwości warto jest potraktować wspólny front partnerów jako coś ważnego i poważnego w co warto inwestować swój czas i swoją uwagę, aby w jeśli nie odrazu to w przyszłości stali się jednym z Twoich podstawowych narzędzi dystrybucji treści.

SUPER FANI

Zdarza się, że któryś z fanów na facebooku przejawia nadmierną aktywność na Twoim fanpagu. Dobrze jest zaprzyjaźnić się z taką osobą lub osobami i zaproponować im prowadzenie facebookowego wydarzenia podczas trwania Twojej akcji. Może się okazać, że w przyszłości super fani staną się oddanymi pracownikami lub stałymi partnerami w Twoich działaniach.

PRZYGOTUJ AKCJE DODATKOWE 

Mile widziane są wszystkie konkursy w mediach społecznościowych, happeningi, fleshmoby, eventy dodatkowe, które są tak naprawdę kolejnym powodem do tego aby zakomunikować przekaz. Jest to także fajny sposób na zdobycie ciekawych materiałów promocyjnych. A więc wykorzystaj go.

KONTAKTUJ SIĘ Z MEDIAMI I WYSYŁAJ INFORMACJE PRASOWE

Zacznij regularne tworzyć własną bazę mediów, magazynów, rozgłośni radiowych, dziennikarzy i reporterów, których poinformujesz o swojej akcji wysyłając im profesjonalnie przygotowaną notkę prasową, gotowe do publikacji zdjęcia i linki do Twojej strony.

Otwórz dokument excel w dokumentach google i przeszukuj strony internetowe mediów. Kopiuj adresy email i numery telefonów. W swojej bazie zanotuj w kilku słowach lub zdaniach co publikuje i czym zainteresowane jest dane medium aby łatwiej później dopasować Twoje materiały promocyjne do ich potrzeb.

Podejście indywidualne do każdego z medium jest wyrazem szacunku dla dziennikarza i zwiększa prawdopodobieństwo publikacji.

PODSUMOWANIE i ZAGROŻENIE

Wszystko co opisałem powyżej warto jest przepracować, przemyśleć i przygotować jeszcze
zanim wystartujesz z własną akcją zbiórkową.

Weź pod uwagę to, że gdy Twój przekaz, treści, grafiki i filmy będą profesjonalne, partnerzy jak dobrze naoliwiona maszyna przekażą posty dalej a Twoje działania reklamowe, ustawione z głową sprowadzać będą nowy ruch z najdalszych miejsc internetu, to z pewnością wywoła to efekt kuli śniegowej i zainteresują się Tobą duże telewizyjne media co tym bardziej sprowadzi na Twoją stronę wielu nowych użytkowników i wielu nowych partnerów finansowych.

Zagrożenie polega na tym, że serwery na których stoi Twoja stroną mogą po prostu w pewnym momencie się poddać i zatrzymać wyświetlanie strony. Dlatego warto jest poinformować i być w stałym kontakcie z administratorem Twojej serwerowni aby transfery na ten czas były podwyższone a reakcje serwerowni szybkie.

Dzięki za poświęcony czas. Powodzenia i zapraszam do kontaktu.